Ännu några tankar innan jag stänger av dator för i dag!

Varför kan vissa inte vara snälla och vänliga mot varandra och andra i vår närhet?
Varför måste vissa alltid komentera hur folk går klädda, vilken frisyr dom har, vilket land dom kommer ifrån, vad dom gör och inte gör på kvällar och helger?
Varför kan vi inte ta vara på varandra och lära oss av varandra? Det inte jag kan måste det ju finnas någon som jag kan be om hjäp, så visar den personen säker hur jag ska göra.
Varför är vi rädda för att fråga om hjälp?
Varför är vi rädda för att säga förlåt?
Varför kan man inte glömma det som varit och se framåt istället?
Det är inte bra att älta det som varit, utan det bästa är att ta nya tag och se framåt.
För vem vet hur länge vi har varandra?
Ta då istället vara på den tid vi har tillsammans och gör något bra av det vi har i dag och inte det vi en gång hade.
Så lev nu, inte någon annan dag och absolut inte någons annas liv.
Lev ditt liv!
Kramar från en tänkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0