Dagarna bara går och går!

Hej på er!
Ja, dagarna bara går och går och jag skriver ju inget i min blogg. Det beror helt enkelt på att jag kan inte hitta på något  att skriva om.
Jag läser olika bloggar och upptäcker att dom flesta bloggarna består av mode, matlagning, bakning, utelivet och olika foton på en själv.
Detta är väl inte min grej att blogga förstår jag.
Matlagning och bakning kan jag väl gå med på. Ja, egentligen har jag väl inte emot något av det som jag skrev att de flesta bloggar består av. 
 Visst har jag hittat intressatna bloggar där dagliga saker har tagits upp som vad som händer med välfärden , arbetslösheten och vårt fin Sverge som inte längre är så fint att leva i.
Den senaste tiden eller ska vi säga det senaste året så har det blivit allt hårdare att leva i Sverige. Det är enorm stor skillnad mellan fattig och rik. Då menar jag alltså fattig.
Det har tillkommit så många smyg regler för att få arbetslöshetsersättning (eller vad dom kallar det i dagsläget).
Det har även tillkommit smygregler för att få sjukpennig (eller vad det heter i dagsläget)
Det har aldrig redovisats för dom stackare som blir utan arbetslösersättning eller sjukersättning. Dom som bestämmer detta tycker väl att det kan kvitta att informera mer än en liten notis som ingen övrehuvudtaget har läst för det är så lite skrift så ingen kan se. Sen så drabbar detta inte dom som bestämmer. För kan man ha 4 löner sparade för oförotsedda utgifter gör det ju inget om dom inte får sjukpenning på en månad. Detta retar mej så in i norden.
Vad ska det bli med vårt fina samhälle+ Där man var stolt att vi hade det så bra. Inga uteliggare, inga utslagan (det är klart vi hade förut också men inte i samma utsträckning) Nu har dom ökat enormt. Och ingen vill ta ansvar för att de har blivit på detta sättet.
Är det någon som ser vår statsminister när dessa ämnen påtalas i media? Nej han skickar någon talesman för den frågan. Så är det varenda gång.
Men vem syns när det ska delas ut pengar till de instanser som behöver mycket pengar för att hjälpa människorna, jo då syns Fredrik Reinfeldt.
Kolla detta så kommer ni att se att när det är något dåligt för Sverige då syns inte Fredrik R men när det är något bra då syns Fredrik R.
Det är ju snart val igen och detta är ett sätt för alliensen att värva röster. Dom visar upp statministern när något bra ska sägas och detta ser vi på våra näthinnor, oj vad bra han är säger vi oss. Men detta är bara ett sätt att fiska röster och ett mycket bra sätt, men Fredrik och dom andra har ju råd att få hjälp med hur dom ska nå fram till väljarna på bästa sätt.
Detta skulle vara roligt att höra vad ni tycker? Har ni märkt av vad jag skrivet?
Jag återkommer för att se om någon svarat mej.
Kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0