Marcus Birro igen!

Jag tror jag blivit ett fan till Marcus Birro.
Jag läste lite av det han skrev på sin blogg som han har stängt ner. Jag vill bara hänvisa dit http://www.marcusbirro.se/bloggen/ och läs han blogg. Läs varför han har stängt ner sin blogg, det är sorgligt det han skriver.
Varför jag blivit ett sådan fan till Marcus Birro är att jag lyssnar på Karlavagnen innan jag lägger mej och nu har Marcus haft hand om den ett bra tag.
I går hade han temat "min bästa konsert" Vilka människor som ringde in och berättade. Jag skrattade så jag grät emellanåt och det var nog egna konserter jag tänkte på, men att ringa in har ännu inte fallit mej in. Men en kväll kanske jag gör det.
Marcus kan ju prata med alla olika sorts människor, kanske har det att göra att han är författare eller så är det bara så att han är en helt vanlig människa som har varit nere i botten och kommit upp ganska så oskadd. Han vet, han förstår, han är omtänksam och mycket påläst inför sitt programledarskap i Karlavagnen i radions program 4. Det går att lyssna i efterskott på programen, gå bara in på www.sr.se Sen letar du dej fram till Karlavagnen och lyssnar på det programet du är intresserad av.
Då ska jag väl berätta om min första konsert. Det var 1973 och Rolling Stones spelade på Skandinavium i Göteborg. Jag tror att Skandinavium var ganska så ny då. Men i alla fall vi var ett gäng tjejer som köpte biljetter, dom kostade 23 kronor och vi satt så långt upp under taket på Skandinavium som man kunde sitta. Som tur var så hade en av tjejerna med sig en teaterkikare så att vi kunde se lite hur killarna såg ur. Annars var det bara små prickar som rullade och ålade sig på scenen, men vad gjorde det för det var ju musiken som vi älskade och nog hörde vi den alltid. Vi var nog lomhörda när vi kom ut. Ja, det var min första stora konsert som jag aldrig glömmer.
Så tack Marcus Birrio för att du livade upp gamla minnen igen och fick mej att glömma vardagen och du fick mej att skratta. Du är helt underbar.

Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson

tackar det ska jag :D kram

2009-08-05 @ 09:06:37
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Indra

God förmiddag gumman! Nu har jag läst ikapp mig lite här. ;-) Jag har knappt hunnit med min egen blogg de sista dagarna, så jag har missat mycket ute på alla andras.



Men åh vad jag blev glad över att du äntligen lagt upp ditt goda stekrecept! :-D Nu ska jag definitivt prova att göra den själv. (okej, jag kunde ju ha ringt och frågat..haha! Men jag glömmer jämt det där när vi pratar)

Håkan är på jobbet idag och själv ska jag ev. ner till stan en sväng. Jag funderar på att köpa en stek och överraska honom med det till middag i morgon när han kommer hem. :-D



Ha en jättehärlig dag i solen, och må så gott, så hörs vi!

Massa gokramizar!

2009-08-06 @ 11:21:44
URL: http://cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0