Våldtäkter klassas som ordningsförseelser av kammaråklagare Rolf Hillengren!

I går satt jag och läste aftonbladet på nätet och hittade en helt absurt artikel om våltäkter.
Nu ska ni få höra vad jag läste.
Jo kammaråklagare Rolf Hillengren tycker att våldtäkter ska klassas som ordningsförseelser för att de flesta våldtäkter sker i hemmet. Han menar då att det är viktigt att skilja mellan den hemske överfallsmannen och pojkvännen som i ett svagt ögonblick struntar i om tjejen vill eller inte. Han menar också att ett nej är bara ett nej om det resuterar i ett blåmärke. Han menar också att annars urlakas våldtäktsbegreppet: "Att inte ha samlag mot sin vilja är ett utmärkt umgängesregel som dock passar bättre i etikettböckerna än i lagböckerna."
Detta gjorde mej fly förbannad. Det är ju inte klokt att en kammaråklagare har dessa åsikter eller det spelar ingen roll vad han sysslar med, åsikterna är inte kloka ändå. Det är så man börjar undra vad som händer i hans sängkammare?
Jag hade en länk till aftonbladet där ni själva kunde läsa artikeln men i dag när jag skulle skriva detta så fungerar inte länken längre. Men kolla aftonblade från igår så hittar ni det säkert.
Vad tycker ni? Det hade varit trevligt att höra era åsikter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0