Klockan är snart 16:00 och jag har inte gjort nåt vettigt!

Så har nästan halva dagen gått och jag har inte fått gjort nåt vettigt alls ju.
Visst har jag och Herr Pettersson varit på ett par promenader men det är allt.
Vi har det ganska trevligt på våra promenader. Alltid träffar vi någon som vi kan byta några ord med. För har man gått samma runda 4-5 ggr/dag i ett år så vore det väl fy skam om man inte pratade med dom man träffar och känner igen.
Ja i semestertider så träffar man på en hel del turister där vi går. Det beror väl på dom fina naturområderna som finns här i Toftenäs. Det ska visst finns många olika orkideer och andra ovanliga blommor. Sen så finns här mycket olika fåglar och andra djur i guds hage.
Alldeles i närheten av där vi bor så finns det något som heter Rum och rovor, där kan man visst hyra en liten lägenhet eller ett rum. Jag är egentligen inte så insatt i vad som hyrs ut eftersom jag inte har det behovet att hyra mer än den hyrda lägenhet som jag redan har :o) Det ligger också ett jätte fint hus alldeles vid havet, fast här är det hav över allt, för Toftenäs ligger på en udde och då finns det ju hav nästan runt hela området.
Tillbaka till det fina huset som någon endast använder för uthyrning. De är nästan bara tyskar och danskar som hyr där. Kanske är ägaren av huset tysk eller dansk.
Nu har jag nästan gjort lite reklam för Toftenäs. Men det gör inget för ett finare ställe att bo på om man ska hyra lägenhet finns inte på hela Tjörn.
Ska lägga in några bilder på området så kanske ni förstår vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0